Ideology of Pakistan

نظریہ پاکستان

 نظریات - اصل اور تعریف:

 اصطلاح نظریہ معاشرتی علوم کا ایک بہت ہی پیچیدہ رجحان ہے۔  معاشرتی کے علاوہ اس کا مطلب سیاسی علوم بھی ہے۔  اصطلاح "نظریہ" سب سے پہلے فرانسیسی انقلاب میں "آئیڈولوجی" کے معنی میں آئی تھی جس کا معنیٰ خیال ہے اور سائنس کسی خیال کی ابتدا ، نوعیت اور ارتقا سے متعلق ہے۔  کارل مارکس کے نزدیک نظریہ حکمرانی کا خیال ہے جو سرمایہ داری کے مروجہ حکم کو برقرار رکھنے کی کوشش کرتا ہے۔  جبکہ پولیٹیکل آئیڈیالوجی ایک ایسا عقیدہ نظام ہے جو کسی ترجیحی سیاسی نظم کی وضاحت اور جواز پیش کرتا ہے یا تو وہ مجوزہ یا تجویز کیا جاتا ہے اور اس کے حصول کے لئے حکمت عملی (اداروں ، عمل ، پروگرام) پیش کرتا ہے۔  نظریہ اس وقت ابھرتا ہے جب لوگوں کو یہ شدت سے محسوس ہوتا ہے کہ موجودہ نظام کے ذریعہ ان کی حیثیت کی حفاظت نہیں کی گئی ہے اور وہ موجودہ نظریے سے شدید خطرہ ہیں اور محسوس کرتے ہیں کہ ان کے حقوق مناسب طریقے سے نہیں دیئے گئے ہیں۔


 نظریہ پاکستان کی اساس:

 نظریہ پاکستان کی بنیاد ایک ایسی ریاست کی تشکیل تھی جو اسلامی اصولوں پر چلائی جائے گی۔  یہ نظریہ ہندوؤں اور انگریزوں کے استحصال کی وجہ سے سامنے آیا تھا۔  ہندوستانی نیشنلزم ہندوستانی مسلمانوں اور ان کی ثقافت پر مسلط کیا گیا تھا۔  اب علیحدہ ریاست کی ضرورت بڑھ گئی تھی تاکہ اسلامی ثقافت اور تہذیب کو مکمل خاتمے سے بچایا جاسکے۔  چنانچہ یہاں ہندوؤں کے مسلمانوں کے ساتھ متعصبانہ سلوک نے یہ ثابت کیا کہ ہندو اور مسلمان دو مختلف قومیں ہیں جو اب برابری کے حقوق کے ساتھ ساتھ نہیں رہ سکتے ہیں۔


 دو قومی تصور:

 بنیادی نظریہ پاکستان اس حقیقت پر مبنی تھا کہ مسلمان اور ہندو دو الگ اور الگ الگ قومیں ہیں۔  مسلمانوں کے پاس اپنی زندگی ، ثقافت ، تہذیب ، عقائد اور عقائد ، ادب اور طرز زندگی کا اپنا الگ الگ طریقہ ہے جو ہندوؤں سے بالکل مختلف ہے۔  لہذا مسلمانوں پر ہندوستانی قوم پرستی کا نفاذ اور ان کی ثقافت مسلمانوں کے لئے خطرہ اور خطرناک صورتحال تھی کہ انہیں کچھ سنجیدہ اقدامات کرنے کی ضرورت ہے تاکہ ایسا نہ ہو کہ اسلامی تہذیب کو مکمل طور پر داغدار کردیا جائے۔

 دو قومی اصطلاح کے سرخیل سرسید احمد خان نے سب سے پہلے یہ بات اس وقت سنائی جب انہیں مسلمانوں کے خلاف کانگریس اور ہندوؤں سے نفرت اور تعصب کا احساس ہوا۔  انہوں نے ہندوؤں اور مسلمانوں دونوں کو ہمیشہ ایک ہی قوم کی حیثیت سے دیکھا ، لیکن ہندوؤں کے تعصب نے اسے دو قومی خیال لانے پر مجبور کیا جو مسلمانوں کو ہندوؤں سے ممتاز کرتا ہے۔

 لہذا یہاں دو قومی تصور کی تیاری ایک علیحدہ ریاست کا مطالبہ تھا جہاں مسلمان اپنے بنیادی حقوق حاصل کرسکیں ، وہ اپنی مذہبی سرگرمیاں آزادانہ طور پر انجام دے سکیں ، حکومت پر ان کا کنٹرول ہوسکے ، اور وہ اسلامی ثقافت اور تہذیب کو فروغ دے سکیں اور  حضرت مسیح موعود علیہ الصلوٰ. والسلام کے بتائے ہوئے اصولوں کے مطابق ریاست چلا سکتے ہیں۔

 

 علیحدہ ریاست کے مقاصد:


 خدا تعالٰی کی خودمختاری کا نفاذ:

 علیحدہ مملکت رکھنے کا بنیادی مقصد خدا تعالٰی کی خودمختاری کو نافذ کرنا تھا ، ایسی ریاست کی تشکیل خدا کی بالادستی قائم کی جاسکتی ہے اور اسے خدا اور اس کے نبی (ص) کے دیئے ہوئے احکامات کے مطابق چلایا جاسکتا ہے۔

 قائداعظم محمد علی جناح نے کہا ، "ہم ایک علیحدہ ریاست نہیں چاہتے کہ صرف زمین کا ایک ٹکڑا ہو ، بلکہ اپنا وطن حاصل کریں اور کیا ہم اسلامی اصولوں کو نافذ کرسکیں۔"


 اسلامی جمہوریت کا قیام:

 مسلمان ایک علیحدہ وطن چاہتے تھے جہاں وہ اسلامی جمہوریت نافذ کرسکیں جو مغربی اور ہندوستانی جمہوریت سے یکسر مختلف ہے۔  اسلام جمہوریت کی بہترین شکل دیتا ہے جہاں ہر شہری کو مساوی معاشرتی حق حاصل ہے اور رنگ ، مسلک ، معاشی و اقتصادی حالت اور دیگر عوامل کی بنا پر کوئی امتیازی سلوک نہیں ہے۔  اسلامی تاریخ کے خلفاء نے اسلامی جمہوریت کی سختی سے پیروی کی اور اپنے انتظامی میدان میں اسلامی اصولوں کو نافذ کیا۔


 لہذا مسلمان بھی ایک علیحدہ وطن چاہتے تھے جہاں وہ اسلامی جمہوریت کو مساوی حقوق کے لئے نافذ کرسکیں جو متحدہ ہندوستان میں نہیں دی گئیں۔  14 فروری کو سبی میں قائداعظم نے کہا ، "یہ میرا عقیدہ ہے کہ ہماری نجات نے سنہری اصولوں پر جھوٹ بولا جیسا کہ ہمارے عظیم قانون دینے والے پیغمبر اسلام (ص) نے دیا تھا۔  آئیے اسلامی نظریات اور اصولوں پر اپنے جمہوری نظام کی بنیاد رکھیں۔  اللہ تعالیٰ نے ہمیں سکھایا ہے کہ ریاستی امور میں ہمارے فیصلے باہمی مشورے سے رہنمائی کریں گے۔


 مسلم امیج اور شناخت کی بحالی:

 متحدہ ہندوستان میں مسلمان اقلیت اور کمتر زندگی گزار رہے تھے۔  ہندوؤں کا مسلمانوں پر غلبہ تھا کیونکہ وہ اکثریت میں تھے اور انگریز کی طرف ان کا اثر تھا۔  مسلمانوں کو ان کی تعلیمی پسماندگی اور ہندوؤں کے تعصب کی وجہ سے کوئی انتظامی ملازمت حاصل کرنے کی اجازت نہیں تھی۔  اگر علیحدہ ریاست تشکیل نہ دی جاتی تو اس خطے سے مسلمانوں کی شناخت ختم ہوسکتی تھی اوراسلام کی بحالی کے لئے کوئی راستہ نہیں بچ سکتا تھا۔

 چنانچہ مسلم امیج اور شناخت کے احیاء کے اس حقیقت نے ہندوستانی مسلمانوں کو ایک علیحدہ وطن کا مطالبہ کرنے پر مجبور کردیا جہاں ان کی اپنی مسلمان شناخت ہوسکتی ہے اور اپنے امیج کو زندہ کرنے کے لئے اسلامی اصولوں کو نافذ کرسکتی ہے۔


 مسلم ثقافت اور تہذیب کا تحفظ:

 مسلمان ہمیشہ اپنی الگ اور الگ ثقافت ، تہذیب ، تعلیمات ، ادب ، شناخت اور اقدار رکھتے ہیں ، یہ سارے عوامل انہیں ہندوؤں سے الگ قوم بناتے ہیں۔  تاہم ، ہندوؤں نے ہمیشہ ہی ان کو ہندو قوم پرستی میں ضم کرنے کے لئے مسلمانوں کی ثقافت اور تہذیب کو کچلنے کی کوشش کی جو کبھی ممکن نہیں تھی۔  اسلامی ثقافت کو روکنے کے لئے ان کی کوششوں کی ہندی اردو تنازعہ معروف مثال ہے۔  تاہم ، علیحدہ وطن کے لئے مسلمانوں کا مطالبہ بھی اسی حقیقت پر مبنی تھا کہ وہ اپنی ثقافت اور تہذیب کو برقرار رکھنا چاہتے تھے جو ہندو تسلط میں کبھی ممکن نہیں تھا۔


 متوازن معاشی نظام کا قیام:

 ہندوستانی مسلمانوں کے معاشی حالات خوفناک تھے کیوں کہ وہ متعصبانہ حکومتی پالیسیوں اور ہندوؤں کے تعصب کی وجہ سے کسی کاروبار / تجارت یا تجارت میں داخل ہونے کی پوزیشن میں نہیں تھے۔  1857 کی جنگ آزادی کے نتیجے میں ، انگریز لارڈ نے مسلمانوں کو تمام سرکاری اور فوجی ملازمت سے روک دیا اور تمام نشستیں ہندوؤں کے لئے مخصوص کردی گئیں۔  مسلمانوں کو صرف چپراسی کے کام کرنے کی اجازت تھی۔  مسلمان بھی تعلیم سے محروم تھے۔  یہ ایک اور عنصر تھا جس سے مسلمانوں کو ایک الگ زمین کا مطالبہ کرنے پر مجبور کیا گیا جہاں وہ متوازن معاشی نظام قائم کرسکیں جس میں ہر شخص کو تجارت ، کاروبار اور روزگار کے لئے مساوی حق اور موقع ملے گا اور یہ نظام اسلامی اصولوں پر مبنی ہوگا۔


from AIjaz Mahar Info https://ift.tt/3btfW82
via download more

0 Comments